Maarten Müller
Onderwijzer wiskunde

Hoe zorg je dat jij en je sectie optimaal functioneren? Die vraag is mijn grote drijfveer. En ik zoek het graag nog breder dan dat. Ik heb vanaf begin 2018 meegewerkt aan een landelijke curriculumherziening voor rekenen en wiskunde (www.curriculum.nu). Vanuit die rol kan ik met teams van docenten werken aan het ontdekken van de gemeenschappelijk visie. Ik heb de afgelopen jaren met regelmaat bijeenkomsten georganiseerd voor docenten om gezamenlijk te spreken over uiteenlopende onderwerpen als visie op reken- en wiskundeonderwijs, leren leren bij wiskunde, ontwerpen van leerlijnen, loskomen van het boek, doelen van het reken- en wiskundeonderwijs en formatief evalueren.

Ik heb geleerd om mijn eigen grenzen te bewaken en mijzelf voortdurend de vragen te stellen ‘(van wie) MOET ik dit doen?’, ‘MAG ik dit doen?’ en ‘WIL ik dit doen?’. Door goed antwoord te kunnen geven op deze vragen lukt het om het werk leuk, afwisselend en uitdagend te houden en tegelijkertijd de werkdruk binnen de perken te houden. Ik deel graag mijn expertise met anderen, met de gehele sectie of individueel.

Boeken

Vakken

Focus op de juiste onderwerpen

Autonomic
Competentie
Coaching
Eigenaarschap
En nog veel meer

Soortgelijke Onderwijzers

Deze Onderwijzers kunnen je ook helpen

Schrijf je in op de nieuwsbrief!